Den perfekta julklappen till hemmakocken: Kraftfull köttkvarn för dig som vill ha helt färsk köttfärs, eller gillar att stoppa korv

Trenden mot att svenskarna blir allt mer intresserade av mat och matlagning fortsätter. Samtidigt blir vi allt mer uppmärksamma på råvarornas betydelse för slutresultatet. Det innebär att många av de gamla klassiska hushållsredskapen nu gör ett återtåg in i svenska hushåll.

”Köttkvarnar är något som många förknippar med gamla tiders hushåll, men faktum är att produktkategorin ökar snabbt i Sverige”, säger Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden. ”Jag tror att den utvecklingen drivs av både en ökad prismedvetenhet som följd av högre köttpriser, men också en önskan om att kunna vara säker på att malt kött och mald fisk är helt färskt. Det finns helt klart en charm i att göra sin egen kött- eller fiskfärs, eller att stoppa sin egen korv.”

Braun G1500 är en mycket kraftfull och prisvärd köttkvarn för användning i hemmet. Den maler kött, fisk och grönsaker med mera. Effekten är hela 1500 watt vilket gör att kvarnen snabbt och enkelt kan hantera även större mängder kött. Braun G1500 kommer med tre olika skivor i rostfritt stål med hål i olika dimensioner, 3 mm, 4,5 mm och 8 mm samt ett korvhorn för att kunna fylla egen korv. Rekommenderat pris är 1199 kronor.

Peter Wallentin, PR Manager Braun Norden                                        Jessica Ljunggren, MSL

Telefon: +46 8 5352 8456                                                                       Telefon: +46 8 550 511 24
E-post: wallentin.p@pg.com                                                                   E-post: jessica.ljunggren@mslgroup.com

Procter & Gamble