En stavmixer med världens största tillbehörssystem - Braun Multiquick ger fler möjligheter i köket

Trots pågående lågkonjunktur och generellt minskade inköp står försäljningen av stavmixrar fortsatt starkt i Norden. Den mångsidiga och ytsmarta maskinen är en favorit hos många - allt från tidspressade föräldrar och studenter till hängivna tränings- och matentusiaster. Genom att erbjuda världens största tillbehörssystem till sina stavmixerar vill Braun erbjuda en smidigare tillvaro med färre maskiner, utan att tumma på möjligheterna.

Stavmixern har blivit en av de mest älskade och kända köksapparaterna i hem runt om i världen. Enligt en global studie från De’Longhi Group äger svenskar i genomsnitt 6-7 köksapparater, och av de tillfrågade är det hela 2 av 3 som äger en stavmixer.

Med målet att underlätta tillvaron med färre maskiner, så har Braun lanserat världens största tillbehörssystem*. Istället för att ha flera olika maskiner, kan du med tillbehören krossa is, knåda deg, göra bebispuréer och utföra en mängd andra köksuppgifter med en enda stavmixer.

Trots rådande ekonomiska utmaningar har försäljningen av stavmixrar fortsatt att öka under året. En kartläggning från GfK, ett av världens största marknadsundersökningsinstitut, visar att försäljningen av stavmixrar har ökat med 3 procent i Norden, medan försäljningen av köksmaskiner generellt sett har minskat med 12 procent.* Stavmixern är alltså fortsatt en essentiell del i köket och ett prioriterat inköp för nordiska hushåll.

En stavmixer är en investering som enklare kan motiveras tack vare mångsidigheten. En utmaning i köket kan vara flertalet köksapparater man behöver för att utföra sin matlagning, vilket i sin tur kan leda till flera inköp och att köksskåpen är fyllda med klumpiga maskiner. Vårt tillbehörssystem gör istället att en stavmixer kan göra jobbet av flera olika köksapparater som till exempel elvisp, matberedare och mixer. Det innebär färre apparater att köpa, färre maskiner att förvara och större möjligheter att utveckla sin kreativitet som hemmakock, säger Marie Andersson, Brand Manager på Braun Household.

Braun Multiquick 9 -  Stavmixern för allt och alla

Multiquick 9 är den senaste i raden av Brauns stavmixrar med världens största tillbehörssystem, vilket ger hemmakockar en oändlig variation av recept att utforska.

• Med ActiveBlade-teknik, som gör att bladen rör sig upp och ner, mixas även de hårdaste ingredienserna med lätthet.
  • Stavmixerns SplashControl-teknik möjliggör mindre stänk för ett renare kök.
  • PowerBell PLUS funktionen ger en utökad skäryta för snabbare och mer effektiv mixning.
  • Aktiv PowerDrive-teknik möjliggör finare mixningsresultat och snabbare prestanda för släta resultat utan bitar.
  • Avancerad SmartSpeed ökar kraften i mixern ju hårdare man trycker.
  • Genom MultiQuick 9 EasyClick-system Plus byter du enkelt mellan alla tillbehör som puré-, hack- och visptillbehören..

*Jämförande analys av antalet stavmixers tillbehör som marknadsförs av konkurrenter - försäljning 1:a halvåret 2021.

*Källa: Independent Research Institute, SDA Total, januari-april 2023.

Om De’Longhi Group studien:

Den globala studien av De’Longhi Group genomfördes 2021 via Toluna online panel. Cirka 30 000 respondenter deltog. Respondenterna var män och kvinnor över 18 år från 23 olika länder.

För mer information, kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin
daphna@aderstennorlin.com

Om Braun:
Sedan starten har Braun varit en pionjär inom design och utveckling av innovativ och effektiv köksutrustning. Med över årtionden av erfarenhet har de försett kök runt om i världen med deras högpresterande produkter. Brauns fokus ligger på att skapa köksredskap som inte bara förhöjer glädjen i matlagningen, utan också håller en oöverträffad kvalitet. Braun har etablerat sig som en betrodd partner i köket och är stolta över att vara en del av De'Longhi Group. Läs mer på https://www.braunhousehold.com/sv-se.