Exklusivt designsamarbete: Braun & BOSS limited edition rakapparat - den perfekta gåvan till mannen

Braun och HUGO BOSS är två varumärken som båda förknippas med design och perfektion in i minsta detalj. Med den gemensamma utgångspunkten har de båda varumärkena inlett ett partnerskap som lett fram till en limited edition av Brauns rakapparater i en exklusiv BOSS-modell, med en elegant och stilfull design. Rakapparaterna finns i begränsad upplaga och under en begränsad tidsperiod, perfekt som farsdagspresent eller julklapp till mannen.

Brauns BOSS-modeller som inspirerats av modehusets moderna och eleganta design, kombinerar formgivning och maximal prestanda på ett sätt som blivit ett signum för Braun genom åren. Resultatet är marknadens bästa rakning, med den mest åtråvärda designen.

– Vi vet att rakapparater är en vanlig gåva från kvinnor till män vid högtidsdagar. Vi vet också att det är en present som män både använder och uppskattar, säger Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden. Jag är övertygad om att många män skulle gilla att få tillhöra den begränsade skara som får chansen att äga en av de exklusiva och läckra BOSS-modellerna.

Brauns BOSS-rakapparater kommer att finnas i tre olika modeller. Den mest exklusiva Series 7 790cc och mellanklassmodellen Series 5 590cc kommer med ett unikt resefodral i svart läder signerat BOSS. Series 3 390c säljs tillsammans med en resepåse i neoprene från BOSS.

Limited edition av Brauns ”BOSS-modell” Series 7 790cc finns i handeln med ett rekommenderat pris på 3795 kronor. Även de populära Braun Series 5 och 3 kommer under begränsad tid att finnas i den exklusiva BOSS-designen, med det rekommenderade priset 2695 kronor för 590cc och 1699 kr för 390cc.

Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden

Niklas Sundström

Telefon: +46 70 209 65 05

Om oss

Braun har i över 90 år tillverkat produkter som är välkända för sin pålitlighet, livslängd och hållbarhet. Vår grundval är design, tack vare Dieter Rams och hans efterträdare, och alltefter hur våra kunders behov ändras under 2000-talet är vårt fokus på att erbjuda våra kunder en ojämförlig produkt. Vårt mål är att utforma våra produkter med detaljer som gör skillnad i människors liv, att levandegöra kundernas upplevelse i vad vi kallar ”Braunögonblicket”. Braun leder vägen in i framtiden med produkter som designats för att göra konsumenters liv bättre och håller fast vid sitt motto: ”Design som gör skillnad”. Braun Healthcare är välkända för sin fackkunskap av hälso- och sjukvårdspersonal. Produkter från Braun Healthcare säljs i 44 länder inom Europa, Mellanöstern och Afrika, med över 13 miljoner sålda medicintekniska produkter över hela Europa.