Fixa sommarlena ben med epilatorerna från Braun som tar bort hårstrån lika små som sandkorn

Även fast det kan kännas lite avlägset med sommar just nu så går tiden snabbare än vad man tror och plötsligt står man där med shorts och bara ben. Hårborttagning är ofta det sista man vill tänka på under semestern och för att slippa det kan det vara dags att börja förbereda silkeslena ben redan nu. Med Brauns senaste epilatorer i Serie 5 och Serie 7 kan man på ett snabbt och effektivt sätt uppnå ett långvarigt resultat, då huden håller sig slät och hårfri i upp till fyra veckor.

Braun Silk-épil 5, 5280 – För nybörjaren
Braun Silk-épil 5 passar särskilt bra för de kvinnor som är nybörjare vad gäller epilering. Epilatorn är designad för effektiv och extra skonsam hårborttagning som varar länge. Den är utrustad med Close-Grip-teknik med 40 pincetter som även avlägsnar de kortaste och tunnaste hårstråna. Epilatorn har även ett komfortsystem med massagerullar som stimulerar huden och en kylhandske för att lindra huden efter epileringen. Braun Silk-épil 5, 5280 kan även rengöras i vatten för en bättre hygien.
Braun Silk-épil 7 SkinSpa – För den perfekta skönhetsupplevelsen
Brauns senaste innovation och storsäljare inom kvinnlig skönhet - Braun Silk-épil 7 SkinSpa – tar bort glåmig vinterhy genom att kombinera hårborttagning med exfoliering, med hjälp av sonisk teknologi. Epilatorn håller huden både silkeslen och glänsande från topp till tå samt ger möjligheten att uppnå salongsresultat - hemma.

SkinSpas epileringshuvud har så kallad Close-Grip-teknologi med 40 unikt placerade pincetter som kan böjas upp till 15 grader framåt och bakåt. Den fångar också upp hår så korta som 0,5 mm och exfolieringsfunktionen, som med hjälp av sonisk teknologi rör sig med 3 000 mikrovibrationer/min, ger ett resultat som är fyra gånger bättre än manuell exfoliering med skrubbhandskar, peelingkräm eller liknande. Den är dessutom vattentät och kan användas i badet eller duschen, liksom alla Brauns epilatorer i 7-serien. För en ännu bättre upplevelse kan SkinSpa med fördel också användas tillsammans med den vanliga duschkrämen, tvålen eller peelingkrämen.
Braun Silk-épil 7 Dual Epilator – Silkeslen hud i ett enda drag
Braun Silk-épil 7 Dual Epilator är designad för att göra epileringen så smärtfri som möjligt. Liksom SkinSpa kan epilatorn användas i vatten och har integrerats med ett Venus-rakblad som ser till att även de mest envisa hårstråna försvinner i ett drag. Resultatet blir en silkeslen och fräsch hy som varar i veckor. Kombinationen av epilering och rakning är tidseffektiv och användningen i vatten hjälper till att lugna huden och minimerar därför eventuellt obehag från hårborttagningen. Braun Silk-épil 7 Dual Epilator används gärna i kombination med Venus Satin Care rakgel för bästa resultat.
Braun Silk-épil 7 Wet & Dry – För torr användning såväl som i badet
Silk-épil 7 Wet & Dry tar bort även de kortaste, finaste hårstråna, som är minst 0,5 mm långa och lika små som sandkorn. De 40 unikt placerade pincetterna i Brauns Close-Grip-teknik säkerställer överlägsen prestanda och den mest grundliga hårborttagningen.

Precis som övriga epilatorer i serien Silk-épil 7 är Braun Silk-épil 7 Wet & Dry trådlös och kan både användas torr eller i badet eller duschen för en mild och skonsam epilering.

Rekommenderat pris för Braun Silk-épil Series 5 är 1299 kr, 1799 kr för Braun SkinSpa, 1899 kr för Braun Dual Epilator och 1 699 kr för Braun Silk-épil 7 Wet & Dry. Se hela Brauns sortiment av produkter för hårborttagning på www.braun.com/nordic.

Ebba Wallmén, PR-Manager, Braun
E-post: wallmen.ef@pg.com

Teresia Varaona, MSL
Telefon: +46 8 550 511 20
E-post: teresia.varaona@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 127 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®, SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök http://www.se.pg.com för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.