Glöm inte Mamma! Braun har de perfekta presenterna till Mors Dag

Mors Dag är verkligen den dag på året då Mamma får stå i centrum – och visst förtjänar hon något alldeles extra en dag som denna? Varför inte ge henne något som hon garanterat har användning för, men som hon kanske inte skulle unna sig själv. Braun har två förslag på perfekta presenter som hjälper mamma i vardagen och som får henne att känna sig extra snygg och fräsch.

Braun SensoCare – För mamman som gärna fixar frisyren
Nu kan mamma alltid vara snygg i håret med hårstylern SensoCare som fungerar både till vardag och till fest. Nya SensoCare är världens första intelligenta hårstylingverktyg, som med hjälp av innovativ teknologi framtagen av forskare och ingenjörer på Braun, säkerställer den perfekta stylingtemperaturen för varje individuell användare och därmed också en säker styling. Med några enkla knapptryckningar på den digitala displayen matar du in ditt hårs längd och tjocklek och sen sköter SensoCare resten. SensoCare läser automatiskt av hårets skick, fuktighetsnivå och hur du hanterar stylern 20 gånger per sekund – och justerar värmen därefter. Perfekt för raka, såväl som lockiga, frisyrer. Rekommenderat pris 1 299 kronor.
Braun Silk-épil 5 – Ge mamma lite extra tid
Mamma har ofta många bollar i luften, och tiden räcker inte alltid till. Brauns nya Silk-épil 5 är designad för effektiv och extra skonsam hårborttagning. Med ett resultat som håller huden slät och hårfri i upp till fyra veckor frigörs värdefull tid för mamma. Silk-épil 5 är utrustad med Close-Grip-teknik med 40 pincetter som även avlägsnar de kortaste och tunnaste hårstråna. Komfortsystemet med massagerullar som stimulerar huden och en kylhandske för att lindra huden efter epileringen, gör att produkten passar utmärkt för den som är ovan. Rekommenderat pris 1299 kr.

För fler tips ur Brauns sortiment, se www.braun.com/nordic

Besök gärna vårt pressrum www.pgnewsroom.se och registrera dig för att löpande få information om de senaste nyheterna från P&G.

Ebba Wallmén, PR Manager Braun Norden
E-post: wallmen.ef@pg.com

Telefon: +46 70 20 96 505

P&G når ca 4,8 miljarder människor världen över med sina varumärken. Företaget har en av de starkaste portföljerna med ledande kvalitetsvarumärken som Always®, Ariel®, Braun®, Duracell®, Yes®, Fusion®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Vicks® och Wella®. P&G har verksamheter i ca 70 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE/ för senaste nyheterna och information om P&G och dess varumärken.