Glöm inte pappa! Braun har de perfekta presenterna till Fars Dag

Fars dag är den enda dagen på året då pappa får vara huvudpersonen – och visst förtjänar han något alldeles extra en dag som denna? Varför inte ge honom något som han garanterat har användning för och kommer att använda, men som han kanske inte skulle köpa själv. Braun har prylarna som hjälper honom att hålla sig snygg och fräsch – oavsett om han föredrar skägg, renrakat eller en blandning av de två.

Braun CoolTec – för farsgubben som vill ha slät och irritationsfri rakning
Brauns toppmoderna °CoolTec är först i världen med att leverera ett enastående resultat och samtidigt vara perfekt för män med känslig hud. Din dagliga rakningsrutin kommer aldrig bli sig lik igen tack vare °CoolTecs revolutionerande teknologi som har kraften att lägga hudirritation på is och ta rakningen till en helt ny nivå. Det integrerade kylelement av aluminium avlägsnar kontinuerligt den värmen som uppstår medan du rakar dig och lämnar en uppfriskande känsla och en hud fri från irritation. Rekommenderat pris: 1699 kronor
Braun cruZer6 Face – för farsan som gillar att vara kreativ med skäggväxten
Braun cruZer6 Face är ett 3-i-1 verktyg som kombinerar banbrytande teknik och prestanda för dig som vill ha valmöjligheten att renraka, styla eller trimma. Den vridbara trimmern fungerar lika bra för att få till skarpa linjer eller konturer som att trimma ditt skägg till lämplig längd. För den som föredrar ett slätt, renrakat ansikte emellanåt är det extra breda rakhuvudet med SmartFoil-teknologi perfekt för effektivt och bekvämt fånga hår i olika växtriktningar över ett större område. Rekommenderat pris: 1195 kronor
Ear & Nose trimmer – för faderns oönskade hårväxt…
För den noggranna mannen erbjuder Braun Exact Series öron & nästrimmer ett precist, säkert och behändigt sätt att ta bort oönskad hårväxt, i en ergonomisk kvalitetsdesign. Öron och nästrimmern ger en bekväm borttagning av oönskat hår i öron och näsa. Håret tas bort utan ansträngning utan att dra eller rycka. Rekommenderat pris: 249 kronor
Venus Naked Skin by Braun – för pappan som vill vara helt hårfri
För mannen som vill ha ett långvarigt hårfritt resultat och eftersträvar den där släta, lena kroppen kan Braun och Gillette Venus senaste IPL-system kan vara något. De två världsledande experterna inom hårborttagning har tagit fram ett IPL-system för hemmabruk – Venus Naked Skin designed by Braun. Med hjälp av ny, innovativ teknik och den specialdesignade hudtonssensorn säkerställs optimal inställning, anpassad efter den personliga hudtonen, för ett långvarigt och hårfritt resultat. IPL (Intensivt Pulserande Ljus) är en professionell hårborttagning som fungerar genom att intensivt ljus gör att hårsäckarna somnar och ger ett perfekt resultat, på män såväl som kvinnor. Rekommenderat pris: 4499 kronor

För fler tips ur Brauns sortiment, se www.braun.com/nordic

Besök gärna vårt pressrum www.pgnewsroom.se och registrera dig för att löpande få information om de senaste nyheterna från P&G.

Sigrid Barnekow, PR Manager Braun Norden
E-post:  barnekow.s@pg.com

Telefon: +46 70 20 96 505

Tre miljarder gånger om dagen använder människor välden över Procter & Gambles produkter. Företaget har en av de starkaste produktportföljerna med varumärken som Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Pringles®, Folgers®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Actonel®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, and Braun®.  P&G har mer än 135,000 anställda i fler än 80 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE för de senaste nyheterna och ytterligare information om P&G och dess varumärken.