Jessica Alba ny ambassadör för Braun Beauty

Braun är glada att kunna offentliggöra världskända skådespelerskan och skönhetsikonen Jessica Alba som sin nya beauty-ambassadör.

Skådespelerskan, som är Golden Globe-nominerad, kommer att synas i en ny integrerad kampanj för Braun som kommer att rullas ut i mars 2014 i TV, print, online och in-store.

”Jessica Alba är en stark och passionerad kvinna och en förebild för andra. Vi tycker att hon är den perfekta ambassadören för att visa hur skönhet och våra produkter kan hjälpa kvinnor att känna sig som sitt allra bästa jag. Braun beundrar henne för hennes värderingar, hennes talang och hennes förmåga att kombinera en krävande skådespelarkarriär med sitt föräldraskap”, sa Alessandra Dolfini, Global Braun Marketing Director.

Braun har en stark tradition i att utveckla skönhetsprodukter som med en enkel knapptryckning möjliggör för användaren att uppnå vackert, välmående hår och strålande hud. Braun vill att varje kvinna ska kunna känna sig vacker och stråla med självförtroende på både insidan och utsidan och Jessica Alba är perfekta kvinnan att förmedla detta.

Jessica Alba är skådespelerska, mor till två döttrar och aktivt engagerad i olika kvinnofrågor. Jessicas skådespelarkarriärs började när hon var 12 år gammal. Efter att ha studerat vid Atlantic Theatre Company, grundat av William H. Macy och David Mamet, spelade hon i James Camerons Dark Angel och fick erkännande världen över. Hon har sedan dess spelat in 25 långfilmer, alltifrån indie till stora studiosuccéer som bland annat The Fantastic Four och Sin City som tillsammans har spelat in över $800 miljoner.

Jessicas kommande filmer inkluderar Dear Eleanor, Barely Lethal, Sin City: A Dame To Kill For och How To Make Love Like An Englishman där hon spelar mot Pierce Brosnan, Salma Hayek och Malcolm McDowell.

Besök gärna P&G:s  pressrum www.pgnewsroom.se och registrera dig för att löpande få information om de senaste nyheterna från P&G.

Ebba Wallmén PR Manager Braun Norden
E-post: wallmen.ef@pg.com

Teresia Varaona, MSL
E-post: teresia.varaona@mslgroup.com

P&G når ca 4,8 miljarder människor världen över med sina varumärken. Företaget har en av de starkaste portföljerna med ledande kvalitetsvarumärken som Always®, Ariel®, Braun®, Duracell®, Yes®, Fusion®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Vicks® och Wella®. P&G har verksamheter i ca 70 länder världen över. Besök www.pg.com/se_SE/ för senaste nyheterna och information om P&G och dess varumärken.

Om Braun
Braun, ett dotterbolag till Procter & Gamble grundat 1921, utvecklar och tillverkar en rad olika hushållsapparater som kombinerar teknisk innovation, kvalitet och distinkt design. Portföljen sträcker sig från elektriska rakapparater till skönhetsprodukter och finns tillgängliga världen över. Besök www.braun.com/nordic för senaste nyheterna och information om varumärket.