Lucy Liu blir Brauns första globala ambassadör inom Beauty-området

Idag presenteras Hollywood-profilen Lucy Liu som ny ambassadör för Braun Hair Care. Charlie's änglar och Kill Bill-stjärnan debuterar i rollen som ambassadör för Braun i ett antal kampanjer för Braun Satin Hair, i första hand för plattången och borsten i Braun Satin Hair 7-serien.

I en kommentar till nyheten om samarbetet, säger Sascha Breuer, en av Brauns mest profilerade hårstylister med många av de största stjärnorna på sin kundlista: “Lucy Liu valdes för sin skönhet, sin stil och den känsla av äventyr som omger hennes person. Jag arbetar med några av världens vackraste kvinnor och jag har ändå inte kunnat vänta på att få sätta händerna i Lucys hår. Den här säsongen handlar allt om välvårdat hår med en glansig yta, Lucy personifierar just det på ett magnifikt sätt.”

Lucy Liu själv säger: “Jag är så lyckligt lottad att jag får resa jorden runt i mitt arbete. Jag tar min inspiration kring stil och utseende från det jag ser och det jag upplever på mina resor. Mitt hår blir hela tiden stylat genom mitt arbete, så för mig är det väldigt viktigt att kunna prova nya stilar utan att behöva äventyra mitt hårs välmående och hälsa - för det är något som jag inte är beredd att kompromissa kring. Jag älskar Braun Satin Hair 7-plattången och -borsten. Jag klarar mig inte utan borsten – den är mitt nya skönhets-måste och den ligger alltid i min handväska så att jag kan försäkra mig om att jag alltid har glansigt och lent hår utan frissighet!”.

Vid sidan av hennes erkänt goda känsla för stil, så var det också Lucy’s personlighet som Braun föll för. "Hennes entusiasm, värme och positiva energi är attribut som passar perfekt med varumärket Braun och vad vi står för inom skönhetsområdet," säger Johan Rasmusson, Braun Marketing Director Hair Care. "Lucy är den idealiska ambassadören för Brauns hårprodukter och vi är självklart mycket nöjda över att kunna välkomna henne ombord.”

Jessica Ljunggren, MSL
Telefon: +46 8 550 511 24
E-post: jessica.ljunggren@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 127 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®,SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök  http://www.se.pg.com  för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.