Nu finns det chans till revansch – spela om EM i European Beardstyle Championship 2012

Fotbolls-EM 2012 må redan vara över för Sveriges del men ännu finns det chans för revansch. På shaveyourstyle.com pågår just nu matchen mot Frankrike och med fansens hjälp kan Sverige även gå segrande ur Euro Beard Cup 2012.

Lagom till fotbolls-EM 2012 drog Braun cruZer och skäggstyling-magasinet shaveyourstyle.com igång European Beardstyle Championship 2012 där Europas alla fotbollsfans får chans till revansch mot motståndarlaget efter varje spelad match baserat på skägg- och mustaschstilar burna av några av landslagens många stilikoner genom åren.

Efter slutsignalen på planen startar matchen online på shaveyourstyle.com och fansen har 90 timmar på sig att rösta på sitt lags skäggstil för att ta revansch och förhoppningsvis få möjlighet att lindra smärtan av ett nederlag på planen, eller förstärka segerns sötma med stil.

”Våra chanser till vinst i fotbolls-EM är ju tyvärr redan förbi, men det finns fortfarande möjlighet till revansch och en EM-vinst”, säger Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden. ”Med fansens hjälp kan Zlatan, Mellberg och killarna fortfarande kamma hem en seger i Euro Beard Cup!”

Euro Beard Cup ger fansen möjlighet att spela om alla matcher i fotbolls-EM. Tre enkla steg för att vara med:

1. Gå in på www.shaveyourstyle.com eller använd QR-koden
  2. Kolla in spelarnas live-battle och lägg din röst
  3. Var en lagspelare och sprid ordet till dina vänner

Och skynda dig, i Euro Beard Cup finns varken förlängning eller straffar – efter 90 timmar är matchen över!

För mer information om Braun cruZer, se http://braun.com/se/male-grooming/cruzer-shavers-and-trimmers.html

För mer information om Braun, Braun cruZer och Euro Beard Cup 2012, vänligen kontakta;
Peter Wallentin, PR Manager för Braun i Norden

Teresia Varaona, MSL
Telefon: +46 8 550 511 20
E-post: teresia.varaona@mslgroup.com

P&G Beauty making beauty dreams real. Med fler än 100 varumärken i närmare 127 länder är P&G Beauty ett ledande globalt skönhetsföretag. P&G Beauty erbjuder etablerade varumärken för att uppfylla alla skönhetsrelaterade behov, bland annat Pantene®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Max Factor®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Sebastian Professional®, Koleston®, Venus®, Gillette®, Oral-B®, Braun®,SK-II®, Wella Professionals® samt dofter från Hugo®, Boss® och Lacoste®. Besök  http://www.se.pg.com  för de senaste nyheterna och mer information om P&G och dess varumärken.