Växla upp till rakningsperfektion med nya Braun Series 5 för närmare rakning i färre drag

Nya Braun Series 5 är rakapparaten många har väntat på. Med inspiration från motorsportvärlden, en rad tekniska funktioner och högre prestanda än sin föregångare ger den dig en nära, effektiv och skonsam rakning, varje dag.

Braun har levererat många revolutioner sedan deras allra första rakapparat kom ut på marknaden 1950. Nu är det dags igen och till nya Serie 5 har Braun hämtat inspiration, båda vad det gäller teknologi och design, från motorsportvärlden. Flera av oss känner kanske också igen designelement från Dieter Rams klassiska rakapparat från 1982.

Design inspirerad av motorsporten
Nya Serie 5 har en slimmad och aerodynamisk design och är byggd i skalkonstruktion och fiberförstärkta material – precis som lättviktiga sportbilar. Med geometriska greppsäkra ytor och en designad baksida klädd i prickad svart, mjuk gummi likt ratten i en sportbil, är Serie 5 en stilren och lättviktig rakapparat med superb manövrerbarhet samtidigt som den är robust och tålig.

”Nya Serie 5 är verkligen rå styrka och precision förpackat i en rakapparat”, säger Peter Wallentin,  PR Manager Braun i Norden. ”Samtidigt fångar den essensen av Brauns designtänk in i minsta detalj, som exempelvis den röda accentfärgen som man kan hitta på bromsoket i sportbilar viket signalerar dynamisk prestanda”.

Högre prestanda och närmare rakning – även på de allra svåraste områden
Rakapparaten är utrustad med en rad tekniska funktioner för maximalt resultat; den nya suspensions-teknologin ger märkbart närmare kontakt med huden vilket resulterar i en effektiv rakning utan extra tryck på huden och därmed minimerar risken för hudirritation. Individuellt rörliga skärelement anpassar sig även till de minsta konturerna i ansiktet och det 40° vridbara huvudet navigerar enkelt över större områden. Det mekaniska transmissionssystemet ger styrka och maximal skärprestanda så att rakapparaten konstant kan hålla en hög och effektiv skärhastighet även på svårmanövrerade områden.

Dubbla blad kombinerade med en integrerad oscillerande trimmer fångar upp platt liggande hår även i problemområden för maximal smidighet i färre drag. Dess två Crosshair-blad fångar även upp de kortaste och mest envisa hårstrån som växer i olika riktningar för enastående närhet som varar.

Nya Series 5 finns i flera modeller och är tillgänglig i butik från och med september. Det rekommenderade priset för modellen 5050cc på bilden är 2499 kronor.

För bilder eller produkter, vänligen kontakta;