Bravida Finland stärker sin position i norra Finland

Bravida Finland förvärvar bolaget OAT Oy och utökar därmed sin installationsverksamhet inom el och automation i norra Finland. Bolaget omsätter cirka 8,8 miljoner euro och har omkring 60 anställda.

Bolaget OAT Oy grundades 1992 och är verksamma inom el och automation. De utför tjänster inom installation och underhåll för både industrier och fastigheter.

– Vi är väldigt glada att välkomna OAT Oys medarbetare till Bravida. Genom förvärvet kan vi nu bredda vårt regionala erbjudande i norra Finland och erbjuda tjänster inom el och automation till våra kunder i Uleåborg. Expansionen går helt i linje med Bravidas strategi att växa i Finland, kommenterar Marko Holopainen, divisionschef för Bravida Finland.

Jaakko Tähtinen, vd på OAT Oy, kommenterar:

– Förvärvet stärker vår tillväxtresa och ger oss nya idéer för att utveckla vår verksamhet i norra Finland, både inom installation och underhåll. Som en del av Bravida fortsätter vi att leverera våra tjänster till våra kunder på samma högkvalitativa sätt som tidigare. Jag vill tacka alla våra anställda, kunder och partners för den resa vi har haft hittills.

Bravida tillträder som ägare i oktober 2023.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se
+46 76 852 38 11

Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.

Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se