Bravida Finland stärker sin position i västra Finland

Bravida Finland förvärvar bolaget Vesi-Vasa Oy och stärker därmed sitt erbjudande inom VVS-byggtjänster, industrirör och brandsläckningssystem i regionen Satakunta i västra Finland. Bolaget omsätter 10 miljoner euro och har 40 anställda.

Vesi-Vasa Oy grundades år 1984 och verkar inom installation, service och underhåll av VVS-byggtjänster, industrirör och brandsläckningssystem. Bolaget erbjuder tjänster till både mindre projekt som småhus och större projekt för industrier.

– Vi är väldigt glada att välkomna Vesi-Vasa och deras kompetenta medarbetare till Bravida. Genom förvärvet får vi expertis för behoven inom både fastigheter och industri även i Satakunta-regionen. Expansionen går helt i linje med Bravidas strategi att växa i Finland samtidigt som vi stärker vårt kunderbjudande, kommenterar Marko Holopainen, divisionschef för Bravida Finland.

Jani Vainio, vd för Vesi-Vasa Oy, kommenterar:

– Växande verksamhet och en föränderlig omvärld kommer att kräva stark kompetens inom branschen framöver och som en del av Bravida kommer vi att kunna möta dessa krav. Vi kommer kunna ge våra kunder ännu bättre service och fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare för vår personal.

Bravida beräknas tillträda som ägare i juni 2024.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se
+46 76 852 38 11

Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.

Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se