Bravida Norge förvärvar elbolaget Elektro-entreprenøren Arendal AS och stärker sin position inom el i södra Norge

Bravida Norge har tecknat avtal om att förvärva bolaget Elektro-entreprenøren Arendal AS och kommer därmed att förstärka sin position inom el i de södra delarna av Norge. Bolaget omsätter cirka 46 miljoner norska kronor och har 31 anställda.

Elektro-entreprenøren Arendal AS grundades 1989 och har en stark position inom el i Agder, speciellt på servicemarknaden där deras största kunder är offentliga serviceaktörer. Elektro-entreprenøren Arendal AS har ett stort fokus på hållbarhet och är bland annat Miljøfyrtårn-certifierade där de möter höga krav inom arbetsmiljö, inköp, energi, transporter, avfall, utsläpp och estetik.

– Förvärvet stärker dels vårt erbjudande till kunder i Arendal, Grimstad och Tvedestrand samt vår förmåga att leverera bra projekt- och servicetjänster inom el avsevärt. Elektro-entreprenøren Arendal AS har även certifieringar och kompetens inom automation, brand och säkerhet, vilket ger ytterligare styrka i regionens satsning på dessa discipliner. Vi är mycket glada över att Elektro-entreprenøren Arendal AS nu blir en del av Bravida kommenterar Ronny Øvrevik, divisionschef för division Kysten i Bravida Norge.

Fredrik Pedersen, vd för Elektro-entreprenøren Arendal AS kommenterar:

– Bravida och Elektro-entreprenøren Arendal AS har arbetat tillsammans i flera projekt vilket ledde till dialogen om förvärv. Nu är vi redo att förbereda oss för ett generationsskifte. Det kommer bli en spännande resa att få vara med och fokusera på elservice i området Arendal, Grimstad och Tvedestrand som en del av Bravida.

Bravida tillträder som ägare den 2 maj 2022.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se
+46 76 852 38 11

Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.

Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 12 000 medarbetare och finns på över 170 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se