Bravida Norge installerar och renoverar på sjukhuset i Førde

Bravida Norge har fått i uppdrag av Veidekke att utföra elinstallationerna för det nya Livabygget på sjukhuset i Førde. I kontraktet ingår också renovering av den befintliga huvudbyggnaden.

Livabygget kommer bli en ny toppmodern sjukhusbyggnad med fokus på kvinnor och barn. Projekterings- och utvecklingsfasen har pågått i ett år och det kommer bland annat upprättas fyra nya förlossningsavdelningar, operationsavdelningar och avancerade specialrum fördelat på byggnadens nio våningar och 13000 m2.

– Vi ser fram emot att starta igång ännu ett projekt åt sjukhuset i Førde. Vi har god erfarenhet och kompetens i sjukhusprojekt och är trygga med att vi kommer leverera ett bra resultat också i Livabygget kommenterar Svein Inge Midtun, avdelningschef Bravida i Førde.

Service och installationer i sjukhus är ett prioriterat område för Bravida Norge och går helt i linje med Helse Førdes och Veidekkes moderniseringsarbete som pågår vid Førdes centrala sjukhus. Tore Bakke, vd i Bravida Norge kommenterar:

– Vi är stolta över att ha fått uppdraget av byggherren och Veidekke att utföra installationerna i detta spännande projekt. Vi har flera liknande projekt igång och jag är trygg med att vi, tillsammans med kunden kommer att genomföra en bra leverans.

Bravidas arbeten startar våren 2021 och kommer att sysselsätta omkring 10-25 personer. Projektet beräknas vara färdigt 2024.

Liselotte Stray, pressansvarig Koncern

Bravida är Nordens ledande leverantör av hållbara helhetslösningar för el, vs, ventilation och andra tekniska funktioner i fastigheter och anläggningar. Vi har 12 000 medarbetare och finns på omkring 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. www.bravida.se