Bravida stärker sin position inom ventilation och vs i Örebro

Bravida förvärvar bolaget AB Emanuelsson VVS-byrå och stärker därmed sitt erbjudande inom ventilation och vs i Örebro med omnejd. Bolaget omsätter cirka 65 miljoner kronor och har 12 anställda.

AB Emanuelsson VVS-byrå grundades år 2007 och är verksamma inom service och installation inom ventilation, vs, energiutredningar samt energilösningar. Bolaget har sitt huvudkontor i Örebro och kundbasen består av olika bygg-, fastighets- och anläggningsföretag.

– Jag är väldigt glad över att välkomna in Emanuelsson VVS-byrå in i Bravida. Genom förvärvet blir vi en helhetsleverantör av såväl projektering som genomförande av projekt för samtliga åtgärder inom fastighetstekniska installationer i Örebro, kommenterar Johan Holmberg, regionchef för region Närke, Östergötland och Gotland på Bravida.

Ulf Emanuelsson, grundare och vd för AB Emanuelsson VVS-Byrå kommer att fortsätta ingå i verksamheten. Han kommenterar:

– Det känns mycket bra och roligt att bli en del av Bravida som är ett stort och stabilt företag där vi kan fortsätta utveckla vårt kunderbjudande. Samtidigt får även våra medarbetare möjlighet att fortsätta utvecklas ytterligare.

Bravida tillträder som ägare den 1 april 2024.

Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se
+46 76 852 38 11

Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.

Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se