Bravida tar hem ny stor hissorder

Bravida tar hem ny stor hissorder (Stockholm 12 augusti, 2002) Bravida Öst har fått i uppdrag att projektera, konstruera och installera 13 nya hissar vid ombyggnaden av det så kallade Konsumhuset i Kvarteret Fatburssjön på Södermalm i Stockholm. Kontraktsvärdet beräknas uppgå till cirka 13 miljoner kronor. Arbetet som startar i december beräknas vara färdigställt under september 2003. Beställare är PEAB. - Detta är ett genombrott för Bravida på marknaden för maskinrumslösa hissar, då 10 av de 13 hissarna har maskineriet placerat i hisschaktet säger produktionschef Lars Gustavsson, Bravida Öst. För mer information, kontakta: Peter Möller, Informationsansvarig Bravida Öst, tfn: 08-702 63 37, mob: 070-672 54 15 Lotta Rohman Törnberg, Informationschef Bravida ASA, tfn: 08-619 89 17, mob: 070-289 28 00 Bravida ASA är Nordens främsta tekniska totalleverantör med cirka 13 000 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Företaget är norskregistrerat med huvudkontor i Stockholm. Bravida levererar framtidsinriktade lösningar inom informations- och kommunikationsteknologi, tele- och datanät, el, ventilation och rör, samt intelligenta lösningar. Som totalleverantör erbjuder Bravida allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Bravidas medarbetare finns på mer än 400 platser i Norden. Se även www.bravida.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/12/20020812BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/12/20020812BIT00270/wkr0002.pdf