Bravida tecknar ramavtal med Statskontoret

Bravida tecknar ramavtal med Statskontoret (Stockholm 21 januari, 2003) Bravida Communications AB har idag tecknat ett tvåårigt ramavtal för abonnentväxlar och stödsystem med Statskontoret. Avtalet träder i kraft idag. Ramavtalet omfattar leveranser och serviceåtagande för telefon- och stödsystem. Genom avtalet kan nu statliga myndigheter och affärsdrivande verk samt anslutna kommuner, landsting, försäkringskassor m.fl. välja Bravida direkt för sina inköp. - Vi är mycket stolta över att Statskontoret har valt oss som en av deras leverantörer av telefonsystem. Vi ser fram emot ett stimulerande samarbete. Avtalet är dessutom ytterligare ett genombrott för oss på IKT- marknaden, säger Gunilla Oredsson, VD för Bravida Communications AB. För mer information, kontakta: Arne Jönsson, Affärschef, Bravida Communications AB, tfn: 0702-79 32 00 Lotta Rohman Törnberg, Informationschef, Bravida ASA, tfn: 070-289 28 00 Bravida ASA är Nordens främsta tekniska totalleverantör med cirka 13 000 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Företaget är norskregistrerat med huvudkontor i Stockholm. Bravida levererar framtidsinriktade lösningar inom informations- och kommunikationsteknologi, tele- och datanät, el, ventilation och vs, samt intelligenta lösningar. Som totalleverantör erbjuder Bravida allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Bravidas medarbetare finns på mer än 400 platser i Norden. Se även www.bravida.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00750/wkr0002.pdf