Christian Alsø tillträder som ny vd för Bravida Danmark

Christian Alsø har utsetts till ny vd för Bravida Danmark och han kommer också att ingå i Bravidas koncernledning. Christian efterträder Johnny Hey som lämnar Bravida vilket tidigare kommunicerats.

Christian Alsø har en gedigen erfarenhet från både service- och projektverksamhet och kommer senast från rollen som vd för ISS Danmark där han drivit deras lönsamhetsförbättring och ökade kundnöjdhet. Han har dessförinnan haft ledande befattningar i företag som FLSmidth och Vestas.

– Jag är glad att välkomna Christian till Bravida. Hans erfarenhet går hand i hand med vårt prioriterade lönsamhetsfokus för Bravida Danmark. Genom ett nytt ledarskap kommer Christian att stärka verksamheten, marginalen och teamet genom ökat fokus på service och ett selektivt förhållningssätt avseende installation. Jag vill också tacka Johnny Hey för hans arbete och önskar honom lycka till i framtiden, kommenterar Mattias Johansson, vd och koncernchef på Bravida.

Christian Alsø kommenterar:

– Jag är otroligt glad och stolt över att nu bli en del av Bravida. Framöver väntar en mycket spännande uppgift tillsammans med ett redan starkt lag. Tillsammans kommer vi att säkerställa fullt fokus på förbättrad lönsamhet och att vara starka partners till våra kunder.

Christian Alsø tillträder rollen den 1 maj 2024. Fram till dess blir Mattias Johansson tillförordnad vd för Bravida Danmark.