Bravida levererar hållbar sprinklerlösning på distans till alla Vasakronans fastigheter i Stockholm

Report this content

Bravida har tecknat avtal med Vasakronan för drift och underhåll av sprinkler i Vasakronans samtliga fastigheter i Stockholm. En stor del av leveransen sker på distans med hjälp av Bravidas digitala lösning Sprinkler Remote.

Bravidas digitala lösning Sprinkler Remote ger fastighetsägare en snabb överblick i alla sina fastigheter och kan säkerställa både regelbundna kontroller och kravuppfyllnad. Vid ett larm i en sprinkleranläggning ger systemet snabb åtkomst till händelsedata vilket ger Bravidas tekniker en tydlig bild av sprinkleranläggningen i realtid och historiskt redan innan man åker ut till kund.

– Genom Sprinkler Remote får vi en proaktiv dataöverblick som minskar antalet resor och därmed klimatavtrycket. Vi har samarbetat med Vasakronan sedan 2014 och de har alltid legat i framkant med deras hållbarhetsarbete. Vi har haft ett nära samarbete med Vasakronan där de har fått utvärdera vår lösning och vi är glada att det nu har resulterat i ett femårigt avtal. Vi hoppas nu att fler fastighetsägare kommer upptäcka fördelarna av digitalisering och hållbarhetsaspekten genom detta arbetssätt, kommenterar Tobias Pedersen, avdelningschef för Sprinkler Stockholm på Bravida.

Avtalet påbörjades 1 januari 2024 och pågår till 31 december 2029.

För mer information, vänligen kontakta:
Liselotte Stray
liselotte.stray@bravida.se
+46 76 852 38 11

Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.

Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se