Svenska kändisar i internationell bröstcancerkampanj

Report this content

Amelia Adamo, Jerry Hall och Ronan Keating har alla en nära vän som har drabbats av bröstcancer. Genom att medverka i en internationell foto¬utställning som invigs i London idag vill de visa sitt stöd för de kvinnor som drabbas.

– Stötta, lyssna, prata! Ta inte för mycket hänsyn, våga ”störa” den som är sjuk för att visa att du finns där, du är ett viktigt stöd, säger Amelia Adamo, som under många år visat sitt engagemang för bröstcancerfrågorna genom tidningen amelia. Nu deltar Amelia tillsammans med Cecilia Wilhelmsson, skådespelerska från Göteborg som drabbades av bröstcancer 2003, i ett internationellt bröstcancerprojekt. Breast Friends är en stor fotoutställning som invigs på Oxo Tower i London idag. Utställningen ska visas i hela världen. I maj nästa år är det Sveriges tur. Den amerikanska fotomodellen Jerry Hall deltar i kampanjen. Hennes tvillingsyster insjuknade i bröstcancer. Skådespelerskan Rosanna Arquette, sångerskan Gerry Halliway från Spice Girls och Marcia Cross från Desperate Housewifes, medverkar också, liksom sångaren Ronan Keating. De har alla vänner som har insjuknat i bröstcancer. Fotografier: Bilder till utställningen kan hämtas från www.thenewsmarket.com Fotoutställningen är en del av ett internationellt bröstcancerprojekt som stöds av läkemedelsföretaget Roche. Kontaktuppgifter: Amelia Adamo, M Magasin, 08-736 50 52 Cecilia Wilhelmsson, 0704-15 43 45 Magnus Gisel, Roche, 070- 392 49 00