Bredband2 har 80 105 bredbandskunder

Antalet bredbandskunder i öppna nät har minskat något under andra kvartalet. Den viktigaste anledningen till detta är att vi genomfört en del administrativa förändringar: • Tydligare hantering av dåliga betalare (1 276 kunder stängs av) • Höjda priser på lågmarginaltjänster • Enhetliga administrativa avgifter - för Adamokunder har avgifterna anpassats till samma nivå som i Bredband2 • Säsongseffekt av studentabonnemang (1 153 kunder avslutade tjänsten) De sedan tidigare planerade förändringarna genomfördes under andra kvartalet och stärker resultatet samt förbättrar kassaflödet trots att antalet kunder minskar. Effekten av detta kommer att synas först i tredje kvartalet. Vår satsning på att utöka kundkretsen fortsätter med oförminskad styrka. Bredband2 har per den 30/6-2009 totalt 80 105 unika bredbandskunder. Bredbandskunderna fördelar sig med 64 208 i öppna stadsnät, 14 309 (varav orderbok 2 151) i exklusiva nät och 1 588 företag.