Bredband2 levererar kontorsnät och internetaccess till Tidningarnas Telegrambyrå

Bredband2 har fått i uppdrag av TT att leverera ett kontorsnät som förbinder TT:s lokala verksamheter runt om i Sverige med en kraftfull internetaccess. Nätet sträcker sig från Malmö i söder till Luleå i norr, inklusive TT:s huvudkontor i Stockholm.

Avtalet följer en upphandling där Bredband2, genom att uppfylla TT:s krav på teknisk förmåga, pris och syn på kundanpassning, vann affären i konkurrens med andra namnkunniga aktörer.

”Affären är central för Bredband2”, säger Mats Gustafsson, partneransvarig på Bredband2. ”Den stärker vårt partnersegment och visar också att Bredband2 är ett naturligt förstahandsval även för de mest kvalificerade kunderna i alla branscher.”

Det nya nätet beräknas vara i drift under första kvartalet 2011.

För ytterligare information:

Daniel Krook, Verkställande Direktör, Bredband2 i Skandinavien AB (publ), +46 (0) 70 699 56 60

Mats Gustafsson, Wholesale & Partneransvarig, Bredband2 AB, mats.gustafsson@bredband2.se, +46 (0) 706 99 65 61

Bredband2 är en nationell leverantör av användarvänliga och snabba bredbandstjänster i fiberbaserade nät från Malmö i söder till Kiruna i norr. Kunderna erbjuds tjänster som kraftfull uppkoppling till Internet (1 Gbit/s), IP-telefoni, TV, lagring med backup, säkerhetslösningar och avancerade företagstjänster. Bolaget är en av Sveriges största leverantörer av fiberaccesser med över 90 000 bredbandskunder.

Bredband2 i Skandinavien AB (publ) grundades 1989 och har cirka femtusen aktieägare med notering på Nasdaq OMX Stockholm, First North. Certified adviser är Remium.