Bredband2 vann upphandling för leverans av bredband till 11 000 hushåll i Lulebo.

Lulebo väljer Bredband2 som leverantör av bredbandstjänster till sina 11 000 hushåll. Avtalet löper på 3 år med start den första januari 2011 och avser leverans av bredband till samtliga hyresgäster inom Lulebo.

”Det är mycket glädjande att vi får möjlighet att leverera våra bredbandstjänster till ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag. Vi ser stora möjligheter i regionen och ambitionen är att stärka och vidareutveckla affären utifrån relationen med Lulebo och dess hyresgäster. Med affären stärker vi vår position som den klart största tjänsteleverantören i öppna nät” säger Daniel Krook, VD på Bredband2 i Skandinavien AB.

Bredband2 är en nationell leverantör av användarvänliga och snabba bredbandstjänster i fiberbaserade nät från Malmö i söder till Kiruna i norr. Kunderna erbjuds tjänster som kraftfull uppkoppling till Internet (1 Gbit/s), IP-telefoni, TV, lagring med backup, säkerhetslösningar och avancerade företagstjänster. Bolaget är en av Sveriges största leverantörer av fiberaccesser med över 90 000 bredbandskunder.

Bredband2 i Skandinavien AB (publ) har cirka femtusen aktieägare och handlas på Nasdaq OMX Stockholm, First North under kortnamnet BRE2. Certified adviser är Remium.