Kommuniké från Bredband2 i Skandinavien AB:s årsstämma

Årsstämman i Bredband2 i Skandinavien AB (publ) org.nr 556346-9062 fattade beslut om:

1. Fastställelse av resultaträkning och balansräkning samt koncernredovisning och koncernbalansräkning.

2. Dispositioner beträffande bolagets resultat enligt styrelsens förslag angivet i årsredovisningen.

3. Ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och den verkställande direktören.

4. Fastställande av styrelse- och revisionsarvoden.

5. Omval av styrelseledamöter Anders Lövgren, Daniel Krook, Rolf Johansson, Anders Sandberg och Martin Alsén, Anders Lövgren valdes till styrelsens ordförande.

6. Bemyndigande för styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa ordinarie bolagsstämma, besluta om nyemission av aktier och/eller teckningsoptioner med en maximal emission av aktier och optionsrätter att teckna nya aktier som kan leda till en ökning av antalet aktier med totalt högst 150 000 000 st. Styrelsens bemyndigande skall endast omfatta rätt att besluta om apportemission av aktier respektive emission av teckningsoptioner med betalning i form av apportegendom. Utgångspunkten för emissionskursens fastställande skall vara aktiens marknadsvärde i anslutning till respektive emissionstillfälle. Syftet med bemyndigandet är att nyemitterade aktier respektive teckningsoptioner skall utgöra förvärvsvaluta i samband med förvärv av företag eller verksamheter som bolaget kan komma att genomföra.

Bredband2 i Skandinavien AB (publ)