Kommuniké från Bredband2 i Skandinavien AB:s extra bolagsstämma 2009-09-29

Extra bolagsstämman i Bredband2 i Skandinavien AB (publ), org.nr 556346-9062, fattade beslut om nyemission med företrädesrätt för aktieägarna. Beslutets huvudsakliga innehåll framgår nedan:

Extra bolagsstämman beslutade om nyemission av högst 377 412 989 aktier med företrädesrätt för aktieägarna. Aktieägare som på avstämningsdagen 2009-10-09 innehar en (1) registrerad aktie ges rätt att teckna en (1) ny aktie i bolaget till en teckningskurs motsvarande SEK 0,08 (åtta öre) per aktie. Aktiekapitalet kommer genom nyemissionen att kunna ökas med högst SEK 9 435 324,725. Teckningstiden skall löpa från och med 2009-10-14 till och med 2009-10-28. Avstämningsdag för rätt till deltagande i emissionen skall vara 2009-10-09. Bolagsstämman bemyndigar styrelsen att, om så erfordras, förlänga teckningstiden. Prospekt avseende nyemissionen kommer att finnas tillgängligt hos bolaget innan teckningstiden börjar. Styrelsen Bredband2 i Skandinavien AB (publ)