Bredbandsbolaget delar ut 500 000 Spotify-konton

Report this content

Bredbandsbolaget kommer under fyra månader dela ut 500 000 inbjudningar till musiktjänsten Spotify. Det innebär att alla Bredbandsbolagets nya och gamla kunder kan lyssna på Spotify kostnadsfritt.

Sedan lanseringen av Spotify så kan man även beställa den reklamfria premiumversionen av tjänsten via Bredbandsbolaget. Bredbandsbolaget är Spotifys första samarbetspartner.

– Vi vill uppmuntra alla att upptäcka de möjligheter som finns med en bra bredbandsuppkoppling. Spotify är en fantastisk musiktjänst som är ett bra exempel på ett enkelt och lagligt sätt att få tillgång till musik på nätet. Den är väldigt uppskattad bland våra kunder som har testat och därför vill vi ge så många som möjligt chansen att prova den, säger Georgi Ganev VD Bredbandsbolaget.

Spotify innehåller musik från alla de fyra stora skivbolagen, det vill säga Universal Music Group, EMI Music, Warner Music Group, Sony Music, samt independent bolagen Merlin och The Orchard.

– Vi tror att ett så lättnavigerat gränssnitt, stor musikkatalog och stort utbud av funktioner gör Spotify till en av de mest lovande aktörerna inom digitala musiktjänster och samarbetet med Bredbandsbolaget gör att vi nu kan erbjuda ytterligare fans ett lätt sätt att lyssna på musiken de älskar, samt dela upplevelsen med sina vänner, säger Mark Dennis, Head of Digital på Sony Music Sverige.

– Vi är väldigt glada över att jobba tillsammans med Bredbandsbolaget och att det känns otroligt kul att kunna erbjuda deras kunder en musiktjänst som förser dem med all världens musik, när och var de vill, säger Daniel Ek, grundare och VD på Spotify.

Bredbandsbolaget erbjuder sina kunder att prova den annonsfinansierade versionen av Spotify fram till påsk. För de som vill lyssna på musik utan reklamavbrott finns premiumversionen som kostar 99 kronor i månanden.