Bredbandsbolaget lanserar framtidens TV – först med HD-TV via telejacket

Report this content

Bredbandsbolaget lanserar en ny TV-tjänst med marknadens bredaste basutbud och flexibla paketeringar från Viasat, Canal Digital och Canal +. Den nya TV-tjänsten innebär att HD-kanaler blir tillgängliga även för de som har bredband via telejacket.

Den nya TV-tjänsten innebär en förbättrad användarupplevelse och ett kliv framåt på den svenska TV-marknaden. Förutom stor valfrihet att kombinera kanalpaket utifrån egna önskemål ingår HD-box som standard och HD-kanaler via telejacket på våra högsta hastigheter. – Vår nya TV-tjänst är startskottet för en bättre TV-upplevelse med en tjänst som är förberedd för framtidens TV, med hög kvalitet där man själv väljer vad man vill titta på och när. Det här innebär att vi stärker vårt Triple Play-erbjudande med en vass TV-tjänst i kombination med vårt snabba och stabila bredband samt en kundtjänst som fått högsta betyg i Svenskt Kvalitetsindex, säger Georgi Ganev, VD Bredbandsbolaget. Grunden i Bredbandsbolagets TV-tjänst är ett baspaket med 15 kanaler. Därutöver kan man fritt kombinera kanalpaket med innehåll från Viasat, Canal + och Canal Digital. Exempelvis kan den filmintresserade själv kombinera flera paket och på så vis få 17 renodlade filmkanaler från flera olika innehållsleverantörer. Bredbandsbolagets kundservice fick högsta betyg i Service Q i Svenskt Kvalitetsindex 2009.