HSB skriver avtal med Bredbandsbolaget

Bredbandsbolaget skriver nytt ramavtal med HSB Riks. Ramavtalet omfattar totalt 535 000 HSB-medlemmar.

Bredbandsbolaget och HSB har samarbetat sedan 1999 och Bredbandsbolaget får nu fortsatt förtroende när avtalet förlängs med ytterligare tre år. – HSB har varit med på Bredbandsbolagets resa från pionjärer inom snabbt bredband till en helhetsleverantör av både snabb uppkoppling och upplevelser i form av musik och film. Det är en viktig milstolpe för oss att förlänga avtalet med HSB i ytterligare tre år, säger Georgi Ganev VD på Bredbandsbolaget. Avtalet innebär att alla boende i HSBs bostadsrättsföreningar kan få bredband med 100 Mbit/s, telefoni och framtidens TV. I samarbetet ingår också att Bredbandsbolaget deltar i HSBs utvecklingsprojekt för IT-användande. – Det känns jättebra att kunna erbjuda våra medlemmar ännu bättre avtal. Många efterfrågar prisvärda tjänster för bredband och telefoni och vi strävar hela tiden efter att öka värdet av att vara medlem i HSB, säger Kent-Olof Stigh förbundsordförande i HSB.