Nytt modem blir hemmets underhållningscentrum

Bredbandsbolaget lanserar ett nytt modem som kan fungera som hemmets nya underhållningscentrum. Med hjälp av en extern hårddisk kan man komma åt film, musik etc från vilken dator som helst i hemmet. Om man har en nätverksansluten musik- eller filmspelare kan modemet fungera som en mediaserver.

Modemet i kombination med en USB-hårddisk gör det möjligt att exempelvis skapa ett gemensamt musikarkiv för familjen som man kan komma åt från alla datorer. Använder man modemet som mediaserver kan man, med hjälp av UPnP teknik, spela upp film eller musik direkt i en mediaspelare, exempelvis Playstation. I modemet finns även en inbyggd brandvägg.

– Det här ger helt nya möjligheter att skapa det digitala hemmet. Med hjälp av modemet får man en egen filserver och mediaspelare som alla i familjen kan komma åt från sina egna datorer. Ett växande behov när allt fler hushåll har mer än en dator, säger Georgi Ganev, marknadschef Bredbandsbolaget.

Modemet, Thomson 787, har en modernare design för att bättre passa in i hemmet. Det går att beställa via Bredbandsbolagets kundservice för 495 kronor.

Bredbandsbolagets kundservice: 0770-777 000