PlayZeek inleder samarbete med Bredbandsbolaget och testar 4G

Spelcommunityn PlayZeek, tidigare Spelarenan, och Bredbandsbolaget inleder ett samarbete för att skapa en bättre och snabbare spelupplevelse. Genom samarbetet kommer både communityns medlemmar och Bredbandsbolagets kunder uppleva att kapacitetskrävande spel som Counter Strike får bättre svarstider. Därtill får ett urval av PlayZeeks medlemmar testa det nya 4G-nätet.

– Samarbetet är väldigt uppskattat eftersom spelupplevelsen på PlayZeek är beroende av både hög kvalitet på uppkopplingen och mycket snabba svarstider. Samarbetet innebär också att PlayZeek och våra medlemmar successivt får möjlighet att testa kommande smarta bredbandsprodukter från Bredbandsbolaget vilket känns väldigt spännande, säger Jonas Tärnström på PlayZeek

Samarbetet mellan PlayZeek och Bredbandsbolaget innebär även att communityns medlemmar får chans att vara med och genomföra tester av nästa generations mobilnät, 4G. Testerna är en del av förberedelserna inför lanseringen, som är planerad före årsskiftet.

– Genom vårt samarbete med PlayZeek får vi chansen att testa vårt nya mobilnät på en mycket kapacitetskrävande och kräsen kundgrupp, vilket är av stort värde för oss i utvecklingen av 4G. Det är mycket roligt att PlayZeek är tillbaka hos Bredbandsbolaget. Samarbetet som helhet innebär att vi tillsammans kan fortsätta utveckla våra tjänster så alla våra kunder får fortsatt tillgång till bredbandsprodukter som ligger i framkant, både i kvalitet och prestanda, säger Jesper Hedblom marknadschef på Bredbandsbolaget.

Om PlayZeek
PlayZeek, fd Spelarenan, är ett ledande online-baserad community för personer som är intresserade av dataspel. PlayZeek är avsedd för alla som vill träffas och tävla eller nöjesspela i olika populära online-spel. Det största spelet på PlayZeek är idag Counter Strike 1.6. I Sverige har communityn 500 000 medlemmar. PlayZeek är en del av Stillfront Group.

För mer information kontakta:

Bredbandsbolagets presstjänst: 08-41 00 75 55, press@bredband.com
www.bredbandsbolaget.se
PlayZeek, Jonas Tärnström
: 073-4231552

Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för Internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Företaget har fler än 475 000 privat- och företagskunder och ett nät som omfattar två miljoner svenska hushåll på över 70 orter. Bredbandsbolaget är också en av Sveriges största leverantörer av bredbandstelefoni med fler än 200 000 anslutna hushåll. Bredbandsbolaget är en del av Telenor, Sveriges ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster..