Skanska tecknar ramavtal med Bredbandsbolaget

Report this content

Skanska väljer nu Bredbandsbolaget som helhetsleverantör av bredband, tv och telefoni till sina nyproduktioner av bostadsrätter. Ramavtalet sträcker sig över tre år och har ett uppskattat värde på ca 30 miljoner kronor.

Avtalet innebär att Skanska väljer en FiberLAN-lösning från Bredbandsbolaget till sina nyproduktioner av bostadsrätter under de kommande tre åren. I förlängningen innebär detta att Skanska kommer att kunna erbjuda sina bostadsrättskunder en framtidssäker och prisvärd helhetslösning för snabbt bredband, internet och tv, s k Triple Play. Bostadsrättsinnehavarna kommer att kunna teckna valfria tjänster från Bredbandsbolaget med bindningstider från 1 år till 3 år. Avtalet möjliggör även att bredband kan installeras i de byggbodar Skanska använder under byggnadsarbetet, vilket då kan ge Skanskas medarbetare tillgång till snabb internetuppkoppling.

Avtalet är ett av de största i sitt slag för Bredbandsbolaget och ligger i linje med den expansion på fibermarknaden som företaget gör just nu. Expansionen innebär bland annat att Bredbandsbolaget genomför omfattande hastighetsuppgraderingar i sitt FiberLAN-nät, vilket innebär att hastigheter från 10 Mbit/s upp till 250 Mbit/s och 1 Gbit/s (1000 Mbit/s) kommer att erbjudas fiberkunder.

Vi är mycket glada över att Skanska valt oss som leverantör och avtalet är ett bevis på att vi nu flyttar fram positionerna ytterligare på fibermarknaden. I takt med att användarnas intresse ökar för allt mer kapacitetskrävande tjänster, som exempelvis HD-TV och Triple Play, ser vi att byggföretag vill ge sina potentiella kunder ett mervärde i form av den senaste tekniken för snabbt och säkert bredband, säger Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget.

För mer information kontakta presstjänsten: 08-41 00 75 55, press@bredband.com

Om Bredbandsbolaget
Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Företaget är Sveriges största bredbandsleverantör efter Telia, med mer än 446 000 privatkunder och över 15 000 företagskunder. Bredbandsbolaget är också Sveriges största leverantör av bredbandstelefoni med mer än 173 000 privatkunder. Bredbandsbolaget är en del av Telenor, Sverige ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster.