Ung racingtalang blir första sponsorskapet för Bredbandsbolaget

Bredbandsbolaget inleder nu för första gången ett sponsorskap. Under 2012 kommer Bredbandsbolaget att sponsra Victor Bouveng, en ung racingtalang med sikte på att bli världsmästare inom Formel 1.

Sponsoravtalet kommer att löpa under hela året och är först och främst ett teknik- och innehållssponsorskap. Victor Bouveng får bland annat en surfplatta och mobiltelefon, med tillhörande abonnemang, för att underlätta arbetsrelaterade och sociala kontakter under tävlingsresor. I mitten av mars kommer Victor även att börja driva en egen blogg på Bredbandsbolagets webb. Bredbandsbolaget kommer att synas på Victors bil, overall och hjälm.

– Vi började arbeta med vår varumärkesposition Upplev Mer redan under våren 2009 och detta sponsorskap är ett nytt grepp för oss. Vårt varumärke är starkt förknippat med höga hastigheter och vi erbjuder idag marknadens snabbaste bredband. Att sponsra en ung racingtalang som Victor känns därför väldigt naturligt. Motorsporten i Sverige har hängivna och trogna fans och vi tror att många av våra kunder kan vara intresserade av att följa Victor i hans väg mot toppen, säger Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget.

Bakgrunden till sponsorskapet är de likheter som finns mellan Victor Bouveng och Bredbandsbolaget. Victor är den yngste föraren i landslaget med höga ambitioner om att bli världsmästare i Formel 1. Bredbandsbolaget har gått från att vara en liten pionjär som utmanade de stora operatörerna på den svenska marknaden, till den näst största leverantören av fast bredband med Sveriges nöjdaste kunder 2011*. Med sponsorskapet vill Bredbandsbolaget bidra till att lyfta fram Victor som en god förebild för unga idrottare med höga målsättningar.

Om Victor Bouveng

• Ålder: 15 år
  • Klubb: Rasbo MK
  • Tränare: Sebastian Hohenthal
  • Mentor: Thomas Fogdö
  • Övrigt:
    • 2010: vann klassen Rotax max JR (världens största gokartklass), representerade Sverige i världsfinalen i Italien. Uttagen till Svenska Kartinglandslaget
    • 2011: åldersdispens för formelbil och uttagen som en av tio till Svenska Racinglandslaget

* Källa: Svenskt Kvalitetsindex 2011

För mer information kontakta presstjänsten: 08-41 00 75 55, press@bredband.com

Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Företaget är Sveriges största bredbandsleverantör efter Telia, med mer än 446 000 privatkunder och över 15 000 företagskunder. Bredbandsbolaget är också Sveriges största leverantör av bredbandstelefoni med mer än 173 000 privatkunder. Bredbandsbolaget är en del av Telenor, Sverige ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster.

Citat

Vi började arbeta med vår varumärkesposition Upplev Mer redan under våren 2009 och detta sponsorskap är ett nytt grepp för oss. Vårt varumärke är starkt förknippat med höga hastigheter och vi erbjuder idag marknadens snabbaste bredband. Att sponsra en ung racingtalang som Victor känns därför väldigt naturligt. Motorsporten i Sverige har hängivna och trogna fans och vi tror att många av våra kunder kan vara intresserade av att följa Victor i hans väg mot toppen.
Jesper Hedblom, marknadschef på Bredbandsbolaget.