• Bridgepoint/

Attendo Group AB har idag genomfört förvärvet av aktiemajoriteten i Attendo AB och avser att påkalla tvångsinlösen av återstående aktier.

Report this content

Attendo Group AB:s förvärv av aktiemajoriteten i Attendo AB har idag fullbordats. Då Attendo Group AB nu äger mer än 90 procent av aktierna och rösterna i Attendo AB, avser Attendo Group AB att omgående påkalla tvångsinlösen av återstående aktier i Attendo AB enligt bestämmelserna i 14 kap. 31-35 §§ aktiebolagslagen. I anslutning till att tvångsinlösen påkallas kommer Attendo Group AB att erbjuda sig att under hand, till samma pris som i det tidigare offentliggjorda erbjudandet, förvärva kvarvarande aktier och konvertibler i Attendo AB. Närmare information om detta kommer inom kort att utsändas till berörda aktieägare och konvertibelinnehavare. För ytterligare information kontakta: Håkan Johansson, Investment Director Bridgepoint, telefon 08-545 168 20