Brighter flyttar till NasdaqOMX First North

Brighter har blivit godkända för att handla sin aktie på NasdaqOMX First North. Sista handelsdag av bolagets aktier på AktieTorget är 13 mars 2014 och första handelsdag på NasdaqOMX First North är 14 mars.

Efter två positiva år på AktieTorget är det dags för nästa steg i utvecklingen av Brighters aktie. Den [datum] blev bolaget godkänt för att handla sin aktie på NasdaqOMX First North. Sista handelsdag av bolagets aktier på AktieTorget är 13 mars 2014 och första handelsdag på NasdaqOMX First North är 14 mars.

– Brighter har haft en bra utveckling på AktieTorget och flytten till First North avser att ytterligare sprida aktien till både svenska och internationella investerare. Utöver bytet av handelsplats har vi också anlitat Pareto Securities som likviditetsgarant. Sammantaget är detta del i vårt kontinuerliga arbete med bolagets huvudsakliga verksamhet, att leverera världen första allt-i-ett lösning för diabetiker, säger Truls Sjöstedt, vd för Brighter.

Aktiens handelsnamn kommer även på NasdaqOMX First North vara BRIG.

Mer?

Henrik Norström, tf CFO Brighter AB (publ)
E-post: henrik.norstrom@brightercompany.com

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One™ - den patenterade allt-i-ett lösningen som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.
Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på
www.aktietorget.se.

För mer information: www.brightercompany.com