Brighter håller föredrag på diabetesevent med Cambridge Wireless och Cambridge University Health Partners.

Henrik Norström, Brighters COO, håller idag ett föredrag om hur Actiste och The Benefit Loop revolutionerar dagens diabetesvård på eventet ”Unlocking 'remote monitoring' for effective diabetes care”, som anordnas av Cambridge Wireless och Cambridge University Health Partners.

Eventet fokuserar på hur sensorer, dataanalys och uppkopplade, mobila lösningar kan effektivisera vården av diabetes, samt hur ny teknik öppnar upp för en mer proaktiv vård som ger bättre långsiktiga resultat.

Läs mer om eventet och övriga deltagare talare här. Följ eventet på Twitter: @cambwireless #CWHealthcare

E-post:  henrik.norstrom@brighter.se

E-post:  truls.sjostedt@brighter.se

Om Brighter AB.
Brighter utvecklar lösningar för en datadriven och mobil hälsovård. Genom sitt intellektuella kapital och det första hjälpmedlet Actiste®, skapar bolaget en effektivare vårdkedja med individen i fokus. Initialt satsar Brighter på diabetesvård, men det finns möjligheter att i framtiden verka på en övergripande nivå som spänner över fler sjukdomar och vårdinriktningar. Detta sker genom The Benefit Loop®, Brighters molnbaserade tjänst som kontinuerligt samlar, behandlar och delar data på användarens villkor.

Bolagets aktie är listad på  NASDAQ OMX First North/BRIG. Brighters Certified Adviser på NASDAQOMX First North är Remium Nordic AB, +46 (0)8 – 454 32 50,  CorporateFinance@remium.com,  www.remium.com.