Brighter Inleder kommersiellt samarbete med återförsäljare i Sverige avseende Actiste®-portföljen

Brighter AB (Publ) (”Brighter” eller ”Bolaget”) har inlett ett kommersiellt samarbete med VivBon AB avseende Bolagets produktportfölj inom diabetes, Actiste® och Actiste® Mini. Vivbon är en serviceaktör i Stockholm som erbjuder ett brett spann av skräddarsydda tjänster och lösningar för seniorer och dess anhöriga, med målet att bidra till en ökad livskvalitet i vardagen. Samarbetet innebär att VivBon aktivt kommer att erbjuda och sälja Actiste och Actiste Mini i sina kundkretsar. Det primära syftet med samarbetet är att få ytterligare inblick i användarnas produktupplevelse samt att erbjuda fler svenska användare en smart datadriven lösning för den dagliga diabetesvården. Bolaget bedömer inte att samarbetet kommer leda till några betydande intäkter.

”Genom samarbetet med VivBon breddar vi bolagets försäljningskanal i Sverige ytterligare. Syftet är primärt att öka antalet aktiva användare i Sverige för att generera ytterligare insikter kring användningen med målet att kunna bidra till en ännu bättre diabetesvård, vilket bedöms kunna stötta försäljningsinsatser på andra marknader samt bidra till fortsatt produktutveckling framåt,” säger Christer Trägårdh, styrelseordförande på Brighter.

Actiste® och Actiste® Mini utgör grunden i bolagets erbjudande som tagits fram med målet att öka livskvaliteten för människor som lever med diabetes. Ytterligare information om lösningarna finns tillgänglig via https://actiste.com/.

IR@brighter.se

Brighter’s Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, +46 (0)8 – 684 211 10,
adviser@eminova.se, www.eminova.se.

Brighter är ett svenskt healthtech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar har utvecklats med en vision om att stärka och underlätta flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – med målet att förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighter är certifierat under ISO 13485. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG.