Brighter One™ ett paradexempel på globalt samarbete för energieffektiv medicinteknik

Idag gick Energy Micro (www.energymicro.com) ut med pressmeddelande på engelska, italienska, tyska och koreanska för att lyfta fram Brighter One™ som paradexempel på hur en ny energisnål lösning tagits fram utan att ge avkall på prestanda.

Den modul för blodsockermätning som sitter i Brighter One™ har utvecklats speciellt för Brighter AB av Ucaretron i Sydkorea. Det är en mycket viktig del i produktens helhet, med hårda krav på prestanda och storlek. Energy Micro i samarbete med Ucaretron har bidragit till att få fram en kraftfullare och batterisnålare lösning som klarar Brighters hårda krav även på noggrannhet och storlek.

För att läsa mer om det unika samarbetet besök Energy Micros hemsida på:

"Vi har i vår blodsockermätarmodul nu en unik och kraftfull teknik som symboliserar ett generationsskifte för blodsockermätare. Ser vi ur ett rent tekniskt perspektiv så klev vi i princip från 8-bitar direkt över till 32-bitar" säger Truls Sjöstedt VD.

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One - den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.AktieTorget.se

För mer information:
www.BrighterCompany.com