Brighter One™ presenteras på världens största medicinteknikmässa

Brighter kommer att närvara på Medica den 20-23 november i Düsseldorf,  Tyskland, på inbjudan av en av sina partners. Medica är världens främsta fackmässa för medicinteknik med drygt 130 000 besökare från hela världen.

Efter den stora uppmärksamheten i somras för samarbetet med Ucaretron och Energy Micro valde en annan av Brighters partners, Allmedicus från Sydkorea, att bjuda in Brighter för att presentera Brighter One™ i sin monter på Medica (K14 i hall 3). Allmedicus har avsatt en stor del av sin monter för att lyfta fram Brighter One™ och Lars Flening från Brighters styrelse kommer att finnas på plats för att introducera Brighter One™ för potentiella partners på den globala marknaden.

"Att introducera Brighter One™ för en global publik på världens största mässa för vår bransch är riktigt spännande och kommersiellt finns det knappast någon bättre plats att genomföra en lansering riktad mot distributörer." säger Truls Sjöstedt, VD.

Medica (www.medica-tradefair.com) är världens främsta medicinska fackmässa med ca 130 000 besökare från hela världen. Mässan är främst inriktad på medicinteknik och är troligtvis den mest inflytelserika mötesplatsen för att nå ut till distributörer globalt.

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One - den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.AktieTorget.se

För mer information:
www.BrighterCompany.com