Brighter presenterar vid Medtech Investment Day Scandinavia i Stockholm

Under en heldag organiserad av de nordiska branschorganisationerna för medicinteknik samanförs ledande  institutonella och privata investerarna med noga utvalda framtidsföretag.

Medtech Investment Day Scandinavia (www.medtechinvestmentday.se) som går av stapeln den 8:de september sammanför skandinaviska medicintekniska företag som söker företag eller expansionskapital med riskkapitalister, affärsänglar, privata investerare och industriella investerare. Evenemanget ger också ett utmärkt tillfälle att växa företagsnätverket i en informell miljö med fokus på Global Medtech.

Vi ser fram emot detta tillfälle att presentera vårt investeringserbjudan inför en internationell publik präglad av branschkunnighet och med fokus på investeringar.” säger Truls Sjöstedt, VD.

Under perioden fram till 26:e september finns det en unik möjlighet att teckna aktier i Brighter. Under denna period kommer bolaget att hålla ett stort antal presentationer, varav ett flertal kommer att vara öppna för allmänheten. Om du vill bli uppdaterad om tillfällen för presentationer i din närhet, skicka in dina kontaktuppgifter samt ort till: presentation@brightercompany.com.

Brighter utvecklar och kommersialiserar innovativa lösningar för egenvård av diabetes. Det är ett STING Alumni-bolag. Finansiering har kommit från statliga och institutionella investerare såsom ALMI, Innovationsbron, KAS Innovationsfond (en verksamhet inom Karl-Adam Bonniers stiftelse) samt privata investerare.

Under perioden 15:e augusti till 26:e september finns det en unik möjlighet att teckna aktier i Brighter. Efter introduktionsemissionen kommer Brighter att listas vid AktieTorget.

Fax: +46 8 55 00 88 30
Truls Sjöstedt, VD på Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com