Brighter representerar Innovative Sweden i Vietnam

Brighters VD Truls Sjöstedt deltar i Svenska Institutets världsturnerande utställning Innovative Sweden i Ho Chi Minh City, Vietnam. Svenska Institutet har plockat ut ett antal heta svenska tillväxtföretag och deras innovationer, vara ett är Brighter.

Brighter har genom sin patentskyddade produkt utvecklat en unik metod för att förenkla egenvården av diabetes. Produkten, som är ett hjälpmedel som underlättar en normal livsföring för miljontals diabetiker över hela världen, förenar diagnostik, medicinering och journalföring i en enhet vilket gör produkten unik.

Utställningen i Vietnam är en del i en flerårig satsning som Svenska Institutet gör för att presentera svensk innovationskraft i ett vidare perspektiv.

– Att vi som innovationsbolag får en möjlighet att vara en företrädare för svensk innovations förmåga är en ära. Vi har tidigare deltagit i denna utställning, då i Jakarta, Indonesien, och nu får vi en ytterligare exponering mot en av de snabbast växande marknaderna i världen, säger Truls Sjöstedt, Brighters VD och grundare.

Brighter har genom sin patentskyddade produkt utvecklat en unik metod för att förenkla egenvården av diabetes genom att förena diagnostik, medicinering och journalföring i en enhet. Den ger miljontals diabetiker över hela världen möjligheten till en normal livsföring men erbjuder också möjligheter inom en rad andra behandlingsområden.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG
För mer information: www.brightercompany.com

Certified Advisor
Brighters Certified Adviser på Nasdaq OMX First North är Pareto Securities AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta följande personer på Brighter:
E-post: henrik.norstrom@brightercompany.com

E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com