Brighters kinesiska hemsida lanserad

Brighter AB smyglanserade i helgen sin nya hemsida. Förutom en förbättrad design är den största nyheten att hemsidan även finns på kinesiska.

Under helgen som gått har Brighters nya hemsida gått live. Med en enklare och tydligare design blir det nu enklare att komma åt informationen oavsett om man surfar på mobilen eller datorn.

Den förenklade strukturen är ett led i förberedelserna för att öka antalet språkvarianter som informationen finns på. Inledningsvis så finns nu informationen på svenska, engelska och kinesiska.

"Nu har vi en snyggare och fräschare hemsida som är lättare att hålla uppdaterad. Det förbättrade språkstödet var viktigt för oss att få igång så att vi lättare kan stödja flera marknader. Kina och de asiatiska marknaderna kom naturligt tidigt då de är väldigt intressanta för oss, särskilt med tanke på att vi har patentet klart i Kina." säger Truls Sjöstedt VD.

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One - den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.AktieTorget.se

För mer information:
www.BrighterCompany.com