Brighters tillförordnade VD Erik Lissner tar permanent roll som Bolagets VD

Brighter AB (Publ) (“Brighter”) eller (“Bolaget”) meddelade idag att bolaget har kommit överens om ett kontrakt med Erik Lissner angående hans permanenta roll som VD på Brighter.

Det överenskomna avtalet träder i kraft idag den 30 juni 2022.

"Erik gör ett exceptionellt jobb, och jag är glad över att vi nu har honom som vår permanenta VD fortsättningsvis. Erik har lång erfarenhet inom medicintekniksektorn och har snabbt lyckats driva igenom nödvändiga förändringar för oss, vilket bland annat har tagit Brighter ut på marknaden. Jag känner mig säker på att både Erik och teamet kommer att fortsätta att leda företaget mot nya milstolpar." säger Christer Trägårdh, styrelseordförande i Brighter AB.

"Jag har en fortsatt stark tro på Brighter och dess mål att göra livet enklare för de miljontals människor världen över som lever med diabetes och samtidigt minska kostnaderna för samhället. Som permanent VD kommer jag att fortsätta fokusera 100 % på våra nuvarande nyckelmål – fortsatt kommersialisering, användarstudier, kliniska forskningsstudier och utvecklingen av vår Actiste®-lösning”, säger Erik Lissner.

ir@brighter.se

Brighters Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB,
+46 8 52 77 5020, ca@mangold.se, www.mangold.se

Om Brighter
Brighter är ett svenskt healthtech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar har utvecklats med en vision om att stärka och underlätta flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – med målet att förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighters kvalitetsledningssystem är certifierat under ISO 13485. 2019 utnämndes Bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG.

För mer information, besök vår webbplats på www.brighter.se