Delårsrapport januari-mars 2014

Delårsrapport 1 januari – 31 mars 2014

• Nettoomsättningen uppgick till 0 kr (0 kr)
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -1 350 tkr (-650 tkr)

Väsentliga händelser under perioden

• Bolaget genomförde två nyemissioner, en riktad om 24 999 996 kr och en företrädes om 10 410 295 kr, varvid bolaget tillfördes drygt 35 000 000 kr före emissionskostnader.
  • Aktiekapitalet ökades med 252 930,65 kr och uppgår idag till 847 804,70 kr.
  • Den 14 mars 2014 överfördes handeln i Brighter AB (publ) aktier från AktieTorget till NASDAQOMX First North. Avsikten med detta var att bredda ägandet och nå ut till en internationell investerarbas.
  • Under perioden har arbetet med produktionssättning och certifiering av produkten samt certifiering av bolaget fortlöpt enligt plan.

Tidpunkter för ekonomisk information

Halvårsrapport 2014: 2014-08-15
Delårsrapport januari – september 2014: 2014-11-14
Bokslutskommuniké för 2014: 2015-02-20

VD har ordet

Första kvartalet 2014 har varit mycket positivt för Brighter eftersom vi genom våra emissioner dels tillfördes nytt kapital, dels fick in nya investerare som har en långsiktig syn på sina investeringar. Arbetet med emissionerna krävde mycket resurser men parallellt kunde arbetet med produktionssättning – framtagande av verktyg, mm – och certifiering fortsätta enligt plan.

På ett personligt plan känns det mycket positivt att få bevis på, genom det stora investerarintresset, att vårt bolag och personalen jobbar mot rätt mål – att hjälpa diabetiker runt om i världen med en bättre behandlingsform.

Under andra kvartalet kommer vi fortsätta att arbeta med att få produkten till produktion men även stärka organisationen med relevant kompetens och engagemang. Den 18 juni har vi planerat vår årsstämma och då avser vi också presentera och välja in nya styrelseledamöter – som var och en har relevant kompetens och som har visat stort engagemang i vårt bolag under rekryteringsprocessen.

Truls Sjöstedt

VD Brighter AB (publ)

Truls Sjöstedt, CEO
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Henrik Norström, COO/Controller
E-post: henrik.norstrom@brightercompany.com

Gert Westergren, Styrelseordförande
Telefon: + 46 705 55 77 99
E-post: gert.westergren@brightercompany.com

Brighter One™ - den patenterade allt-i-ett lösningen som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på NASDAQOMX First North, mer information finns på
nasdaqomxnordic.com.