Förändring i Brighters ledning

Brighter AB (publ) (“Brighter” eller “Bolaget”) meddelar idag att Christopher Robinson tillträder rollen som interim Chief Financial Officer (CFO) på Brighter från och med måndag den 16 augusti 2021. Christopher har en entreprenöriell och erfaren finansprofil med 20 års erfarenhet av att arbeta i växande internationella bolag.

Christopher ersätter Brighters nuvarande interima CFO Julie Silber, som går vidare till nytt uppdrag utanför Brighter och hans uppdrag gäller tills den permanenta rollen som CFO är tillsatt.

"Jag vill ta tillfället i akt och tacka Julie för hennes stöd under sommaren och önskar henne varmt lycka till på nya uppdraget", säger Christer Trägårdh, styrelseordförande på Brighter AB. "Vi välkomnar även Christopher som ny interim CFO och ser fram emot att arbeta tillsammans!"

För ytterligare information kontakta:

Brighter Investor Relations
IR@brighter.se

Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 10,

adviser@eminova.se, www.eminova.se.

Brighter är ett svenskt healthtech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar har utvecklats med en vision om att stärka och underlätta flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – med målet att förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighters kvalitetsledningsystem är ISO-13485-certifierat. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG.

För mer information, besök vår webbplats på www.brighter.se.

Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 12 augusti 2021 kl. 18:30 CET.