Förstärker organisationen inför lanseringen av Brighter One™

För att säkerställa expansionsmöjligheterna för världens första allt-i-ett produkt för injektionsbehandlade diabetiker, Brighter One™, har Brighter engagerat en ny CTO med gedigen erfarenhet.

Som tidigare meddelats så har det varit ett stort intresse för Brighter One™ och för att stärka upp organisationen inför fler marknader och masstillverkning har Magnus Schnürer engagerats som CTO. Magnus Schnürer har tidigare lett utvecklingsarbete av Brighter One™ hos en teknikpartner. Han har över 25 års erfarenhet av produktutveckling och produktionssättning med ett starkt fokus just i medicinteknik.

"I Magnus har vi någon som förstår vår produkt inifrån och ut men samtidigt också kan se framåt. Det känns tryggt att ha med honom här i produktionssättningsfasen." säger Truls Sjöstedt, VD.

Samtidigt meddelas att den på årsstämman beslutade utvidgningen av det tidigare optionsprogrammet för att behålla personer med nyckelfunktioner och stor betydelse för bolagets fortsatta utveckling nu har registrerats hos Bolagsverket.

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One - Världens första allt-i-ett produkt för injektionsbehandlade diabetiker. Den patenterade lösningen som gör det möjligt för miljontals diabetiker att enklare och tryggare leva sina liv och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget .

För mer information:
www.BrighterCompany.com