Förtydligande med anledning av artikeln ”Vården finns i våra mobiler” i Dagens Industri 2015-03-24

I artikeln ”Vården finns i våra mobiler” i Dagens Industris Healthcarebilaga 2015-03-24 nämns att Brighter och Microsoft samarbetar.

Brighter ser ett behov av att utbilda kunderna på den svenska marknaden om att nya uppkopplade innovationer inom e-hälsa och mobile health är nyckeln till morgondagens högkvalitativa och kostnadseffektiva vård. Den synen delas av Microsoft och bolagen undersöker därför tillsammans möjligheterna i Sverige. Brighter avser att kontinuerligt uppdatera marknaden allteftersom detta samarbete utvecklas och ytterligare konkretiseras.

”Brighter är ett av de företag vi ser som intressanta på en viktig och växande marknad. De ligger i framkant avseende mobil hälsa och därför tittar vi tillsammans på möjligheterna som denna marknad erbjuder.” - säger Mathias Ekman, affärsutvecklare för hälso- och sjukvård i Sverige på Microsoft.

”Med Microsoft i ryggen har vi en av pusselbitarna som krävs för att erbjuda morgondagens uppkopplade vård och detta utbildar vi kunderna om, säger Truls Sjöstedt.” - VD och grundare – Brighter AB (publ).

Brighter utvecklar genom sitt intellektuella kapital innovationer för människor som lever med en sjukdom. Vi utvecklar framtidens hjälpmedel som förbättrar individens livssituation och vardag. Hälften av Sveriges 4,6 miljoner hushåll kommer inom fem år vara uppkopplade för vård i hemmet eller genom mobila enheter. Brighters mål är att förenkla, effektivisera och stärka banden mellan patienten och vården genom att utveckla innovationer inom e-hälsa – en marknad som redan i år, 2015, är värd 160 miljarder US dollar globalt.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG
Besök vår hemsida och prenumerera på pressmeddelanden:
www.brighter.se

Brighters Certified Adviser är Remium Nordic AB, Per Grundström +46 (0)8 – 454 32 29,
CorporateFinance@remium.com, www.remium.com

E-post: henrik.norstrom@brighter.se