Full pott till Brighter från Stiftelsen Svensk Industridesign.

I konkurrens med 60 andra bolag har Brighter som enda företag fått full pott från Stiftelsen Svensk Industridesign (SVID).

SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign har under perioden maj-juni 2012 haft att fördela 2 miljoner kronor i form av designcheckar om max 250 000 kronor till små och medelstora företag som vill använda design som metod för att utveckla nya produkter eller tjänster för att förbättra människors hälsa. Suget efter att få dessa designcheckar har varit mycket stort. Under ansökningsperioden inkom 60 ansökningar om totalt 12 miljoner kronor till SVID.

"Beskedet att vi fått en designcheck kändes fantastiskt, att vi sedan var de enda som fått fulla beloppet i den hårda konkurrensen gjorde att det kändes nästan overkligt.", säger Truls Sjöstedt, VD.

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One - den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.AktieTorget.se

För mer information:
www.BrighterCompany.com

Följ oss på:
www.facebook.com/brightercompany
www.twitter.com/Brighter_AB

Brighter är ett svenskt health tech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar stärker och underlättar flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – vilket kan förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighter är certifierat under ISO 13485. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award. https://brighter.se/ Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG. Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 10, adviser@eminova.se, www.eminova.se