Full pott till Brighter från Stiftelsen Svensk Industridesign.

I konkurrens med 60 andra bolag har Brighter som enda företag fått full pott från Stiftelsen Svensk Industridesign (SVID).

SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign har under perioden maj-juni 2012 haft att fördela 2 miljoner kronor i form av designcheckar om max 250 000 kronor till små och medelstora företag som vill använda design som metod för att utveckla nya produkter eller tjänster för att förbättra människors hälsa. Suget efter att få dessa designcheckar har varit mycket stort. Under ansökningsperioden inkom 60 ansökningar om totalt 12 miljoner kronor till SVID.

"Beskedet att vi fått en designcheck kändes fantastiskt, att vi sedan var de enda som fått fulla beloppet i den hårda konkurrensen gjorde att det kändes nästan overkligt.", säger Truls Sjöstedt, VD.

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter One - den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.AktieTorget.se

För mer information:
www.BrighterCompany.com