Information angånde att teckna sig för mer aktier

Det har kommit till Brighters kännedom att det råder en viss förrvirring om hur man gör om man vill teckna sig i emissionen och om man vill teckna sig för mer aktier än man har teckningsrätter. Vi publicerar därför följande sammanställning som en översikt.

Om du inte har aktier sedan tidigare (ej fått teckningsrätter tilldelade)eller om du vill teckna mer aktier än dina tilldelade teckningsrätter ger dig möjlighet har du två alternativ:

1. Du kan innan den 15 dec köpa fler teckningsrätter på samma sätt som du köper aktier. Per 17 st teckningsrätter är du garanterad att få köpa en ny aktie för 3,20 kr. (Om du har dessa på VP-konto måste du använda Särskild anmälningssedel I, http://bit.ly/sarskild1 samt kontakta Sedermera. Om du har dessa på depå kontakta din förvaltare eller bank.) De aktier du har rätt till via dina införskaffade teckningsrätter är du garanterad att få köpa

2. Du kan teckna utan företräde via särskild anmälningssedel II (http://bit.ly/anmälan2012), i den mån befintliga aktieägare inte nyttjar sina teckningsrätter får du teckna aktier. "Först till kvarn"-principen tillämpas vid överteckning. Du är inte garanterad att få köpa aktier via detta alternativ.

Om du har aktier och blivit tilldelad teckningsrätter

Då får du lika många teckningsrätter som du har aktier och 17st ger rätt att teckna en ny aktie för 3,20 kr. Är du nöjd med det antalet då får på det sätt är det bara att använda det inbetalningskort du fått av din bank eller förvaltare (eller på annat sätt följa deras anvisningar).

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
Telefon: +46 709 73 46 00
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Om företrädesemissionen

Brighter har liggande order om 24,5 mkr. För att så snabbt som möjligt under 2013 kunna leverera på denna första order behöver bolaget säkra 6 mkr. Genom lån och krediter har bolaget säkrat tillgång till 4 mkr. Bolaget genomför nu en emission om 2, 1 mkr, varav grundarna garanterar 0,5 mkr. Återstoden av emission erbjuds till befintliga och nya ägare.

• 24,5 mkr i liggande order
  • 4,7 mkr av 6 mkr av kapitalbehovet är säkrat
  • 1,4 mkr kvar att teckna av emissionsbeloppet

Fullständiga villkor och anvisningar samt memorandum och folder kommer att offentliggöras på bolagets (www.BrighterCompany.com) och AktieTorgets (www.aktietorget.se) respektive hemsida senast i samband med att teckningstiden inleds.

Brighter One - den patenterade allt-i-ett produkten som ersätter de fem saker miljontals diabetiker behöver använda flera gånger varje dag för att överleva och må bra.

Brighter utvecklar och kommersialiserar banbrytande lösningar för egenvård av diabetes. Bolagets aktie är listad på AktieTorget, mer information finns på www.AktieTorget.se

För mer information:
www.BrighterCompany.com