Klarläggande om beräkning av teckningskurs i Brighters teckningsoption TO 6

Pressmeddelande 22 April 2021

Villkoren för beräkning av teckningskursen för den teckningsoption som utgjorde en del i den unitemission som genomfördes i Brighter AB under februari 2021 har angivits felaktigt i pressmeddelandet från bolaget den 29 februari 2021 samt i det prospekt som offentliggjordes den 5 februari 2021. Felet bestod i att uppgift bortfallit om att teckningskursen skulle motsvara 70 procent av det volymvägda genomsnittspriset i Bolagets aktie under mätperioden. Bolaget anslog även de fullständiga optionsvillkoren, med korrekt beräkning, på dess hemsida inför att teckningsoptionen togs upp till handel.

Nedan återges korrekt beräkningsmodell avseende teckningskursen:

”Tre (3) teckningsoptioner skall medföra en rätt att teckna en (1) ny aktie i bolaget till en teckningskurs motsvarande sjuttio (70 %) procent av det volymvägda genomsnittspriset i Bolagets aktie mätt under den period på femton (15) handelsdagar som slutar två (2) bankdagar innan teckningsperioden för teckningsoptionerna startar, dock lägst 1,20 kronor och högst 2,00 kronor per aktie.”

Fullständiga villkor för teckningsoption TO 6 finns på bolagets hemsida https://brighter.se/investors/share-information/.

"Denna information är sådan information som Brighter AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 april 2021 kl 12:40 CET

IR@brighter.se

Christer Trägårdh, tf VD