Kvinnorna i majoritet i Brighters styrelse

Efter dagens bolagsstämma har Brighter AB kvinnlig majoritet i sin styrelse. Afsaneh Ghatan Bauer, Petra Kaur-Ljungman och Sara Murby Forste är de nya namnen. Gert Westergren (ordf) och Lars Flening är kvar från den tidigare styrelsen. Brighter AB är noterat på NASDAQOMX First North.

– När vi nu står i beredskap att lansera vår patentskyddade produkt behöver vi ha en styrelse med speciella kompetenser, en engagerad styrelse som kan driva företaget framåt. Vi ville ha de bästa och det fick vi. Afsaneh Ghatan Bauer, Petra Kaur-Ljungman och Sara Murby Forste har exakt de kompetenser vi eftersökte. Samtidigt har vi kunnat frigöra ett par styrelseledamöter som bättre behövs i den dagliga verksamheten, säger Truls Sjöstedt vd.

Förstärkt ledning
Nu när företaget går in i en expansiv fas kliver Truls Sjöstedt - vd, grundare och största ägare - ur styrelsen för att kunna ta på sig en mer långsiktig och strategisk roll. Henrik Norström avgår också ur styrelsen när han tillträder i den nya befattningen som verksamhetschef där han bland annat kommer att arbeta med produktion och marknadsföring samt utveckla nya försäljningskanaler.
                                                                                                                                                                                                ./.

Henrik Norström, COO Brighter AB (publ)
E-post: henrik.norstrom@brightercompany.com

Truls Sjöstedt, VD Brighter AB (publ)
E-post: truls.sjostedt@brightercompany.com

Brighter har genom sin patentskyddade produkt utvecklat en unik metod för att förenkla egenvården av diabetes. Ett hjälpmedel som underlättar en normal livsföring för miljontals diabetiker över hela världen. Bolaget planerar att lansera produkten under andra halvåret 2014.

Bolagets aktie är listad på NASDAOMX First North, mer information finns på www.nasdaqomxnordic.com.

För mer information: www.brightercompany.com
Följ oss på: www.facebook.com/brightercompany